Friday, June 10, 2011

Bila maruah seorang perempuan dipermainkan

heyy peep what a nice dayy noww school holiday pun dah nak habis so wahh happy sebab memang boring duduk kat rumah membuntalkan so pandang atas sikit tajuk entry tuhh wow pe citer nyh ?

yeahh cerita nyh tentang orang yang suka mainkan maruah diri orang lain.Biasalah manusia kan mana pernah puas ego melangit setinggi tinggi nyer bila berduit sikit jee berlagak macam dye je yang paling bagus.Yee orang akan respect seseorang bila ade duit kan but please jaga adab jangan sesuka hati mainkan maruah orang.Yela now memang rasa puas kan dah malukan maruah musuh sendiri tapi percayalah one day you will regret it.Cuba lah simpan sikit masalah untuk yang terdekat jee tahu NOT THE WHOLE WORLD NEED TO KNOW YOUR STORY.Masalah selesaikan lah cara baik baik.Kalau buat malu orang jatuhkan maruah orang buat orang lain macam tak ade hidup tak ada hati melampau lah kan.Awak tak tahu masalah musuh tuh kan.Jangan jadikan diri mangsa dan jangan jadikan diri pemangsa.Semua yang jadi ade hikmah nyer.Cuba lah pikir sesuatu tuh lebih jauh pikirkan buruk baik nyer.Please now maruah seseorang tuh dah jatuh dan boleh awak bayangkan macam mana dye nak menempuh hari hari dgn caci maki orang lain yang tak tahu apa apa.Semua orang ada masalah pleasee cuba selidik dulu apa yang berlaku jangan sesekali BUKA AIB ORANG SEBAB AIB SENDIRI TERBUKA JUGA SATU HARI NANTI ITULAH KARMA !

hmm kepada si 'dia' yee aku tahu kenapa kau buat macam tuh terima kasih banyak banyak bagi dugaan macam nyh supaya aku kuat aku doakan kau sentiasa sihat dan goodluck in your SPM. Aku tak pernah marah kau walaupun kau buat aku macam macam sebab tak guna nak marah maruah aku dah jatuh dan kau semua dah pijak sepuas puas nyer aku nak nasihatkan kau kalau satu hari orang buat kau macam mana kau buat aku just keep quiet and let it flow .Aku pun nak mintak maaf sebab banyak sgt buat salah kat kau mungkin bagi kau aku dah rampas kebahagiaan kau tapi ingat lah balik syape yang buang kebahagiaan tuh.Terima kasih MM ! : )

and lastly nah ayat Hanis Zalikha yang cool actually kan aucch 'tak semua orang suka kita , sebab kita pun tak semesti nyer suka semua orang' : )

No comments:

Post a Comment